søndag 9. januar 2011

5 år

Nå er det 5 år siden Oliver sendt til sykehuse for første gang, 5 år siden vi fikk bekreftet at ikke alt var som det skulle med lille gutten.
Han var jo så fin, så perfekt...
Det skulle ikke bli sånn, det var ikke dette som var planen, hadde aldri streifet det en tanke, at det faktisk kunne være noe som ikke var som det skulle med min baby.
Min baby skulle jo være perfekt.

Vi fikk vårt første møte med sykehuset, et tøft møte, jeg kunne ikke fordra mange av de som jobbet der, de sa så mye rart... mange pratet stadig om hjerneskade, å hva var vell vitsen med det for det jalt jo ikke oss, ikke mitt barn, det var bare teit....

Vi fikk epilepsi diagnose rimelig raskt etter ankomst, å Oliver ble medisinert, anfallene avtok og han ble mer og mer seg selv igjen.... Han var prinsen på avd, sjarmerte alle damene:)

Etter en uke fikk vi diagnosen, Lissencefali, Satt der som ett spørsmåls tegn å ante ingen ting, tror faktisk jeg smilte når legen sa det, hadde jo ikke peiling på hva han prata om.
Fikk se et bilde av en normal hjerne og noe som tilsvarte Oliver`s hjerne, men hva ville dette si for oss, ville det ha noe å si i det helle tatt??
Beskjeden vi fikk var: Han kommer sikkert ikke til å gå,sitte prate osv....
Haka glapp nok litt, å det var veldig godt å ha Oliver trykt i fanget, lite ante han om hva som sto i vente, jeg også for den del.
Etter denne beskjeden ble vi sendt hjem, og beskjed om ringe viss det skulle være noe, og at det ble satt opp møte neste uke med litt mer info.

Jeg tenkte masse, men allikevel hva tenkte jeg??? Jeg pakket Oliver godt ned i vognen å gikk til magneten, mamma skulle hente oss der, for jeg måtte bytte noen julegaver......
Måtte jo bare bytte de julegavene, hmmmm..... er helt fjernt å tenke på det nå, 5 år senere, at rett etter jeg fikk beskjed om at live ville bli snudd helt på hode var jeg å byttet julegaver....
Kan ikke tenke meg hva som sto i hode da....

5 å siden vi fikk live snudd på hode, men Oliver er perfekt som han er og jeg ville ikke byttet han mot noe.
Han er min største sjarmør,den sterkeste jeg vet, den godeste,den beste,og best av alt, han er  tøffere enn toget.

Elsker deg Oliver`n  min:)

1 kommentar:

  1. ja, tenk at det er 5 år siden.....sjokk ja,forferdelig. og som jeg tenkte på deg netopp fylt 19 år, en stor oppgave fikk du men den har du virkelig takla tror ingen kunne gjort den jobben bedre enn du bentemora mi :-)gla i dokk all

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord:)

Related Posts with Thumbnails